---Ruokablogi---

Matkavinkkinä Hotelli Clarion Jätkäsaari

| on
26.6.17
Juhannus taputeltu ja voimmekin alkaa odotella pimeitä syysiltoja, rapujuhlia ja tattirisottoa... No ei nyt sentäs!


Kesää on vielä jäljellä, uskon vakaasti että paras on vielä tulossa!
Tästä blogista ei juhannusgrilli-postausta tullut tänä vuonna, sillä olemme ottaneet traditioksi pakata kimpsut ja kampsut ja kurvata Stadiin juhannukseksi. Näin siis viimeiset kaksi vuotta mennyt. 

Seppo-koira oli luonnollisesti mukana ja pääsi kahlailemaan myös Hernesaaren rantaan, uimaan asti se ei uskaltanut. 

Tänään arvostelen vierailumme Helsingin uuteen upeaan Clarion hotelliin, jonka korkeuksista näkee koko Helsingin, ja sataman, ja meren jajaja... 
Puitteet paikassa on upeat, mutta korjattavaakin jäi.



Varasin huoneen Booking.comin kautta noin viikko sitten, ja muistaen edellisen saikkauksemme toisessa hotellissa, missä lisätieto-boxia ei oltu luettu, päätin soittaa ja varmistaa että miten lemmikkihuoneen varaus toimii. No, yllätys, minun käskettiin vain kirjoittaa se lisätietoihin.  Näin siis tein. Luettiinko sitä? No, ei. 
Suurta vahinkoa ei siinä kuitenkaan tapahtunut, sillä soitin sinne uudelleen matkustuspäivämme aamuna, joten ei tullut siis respasaikkausta, vaan huoneen vaihto ehdittiin tehdä jo ennen saapumistamme. Hyvähyvä. Tai, no... siitäköhän johtuen, saimme huoneen neloskerroksesta jonka mahtavana näköalana oli keskeneräinen parkkipaikka. Vai onko kaikki lemmikkihuoneet huonoilla näköaloilla?
No, ei se meitä hetkauttanut, emmehän tulleet lomalle istumaan hotellihuoneessamme. 

Seuraavaksi tarkastin suht' pienen mutta varsin tyylikkään huoneemme; kaikki oli puhdasta ja siistiä, ja se sänky 😍. Mä haluun sen sängyn! Pala taivasta! Kuohkeat tyynyt ilman möykyn möykkyä, ja tyynyissä oli mistä valita, valitsin kaikki ja leijuin siinä pehmeyden tyyssijassa kuin pilven hattaroilla konsanaan. Lakanat olivat puhtaan valkoiset ja miellyttävät ihoa vasten. Se on se juttu mitä odotan hotellihuoneelta, ja sen sain ensi kertaa ilman pienintäkään vikaa. Kiitos!

Miinusta tuli siitä ettei koiraa oltu huomioitu mitenkään, kaikissa muissa hotelleissa koirille on annettu herkkupussukka ja omistajille kakkapusseja. Vantaan Clarionissa on jopa koirapetejä, luin jostain lehtijutusta. Eikös ketjuissa tulisi olla samat standardit, etenkin kun koiraystävällisyydestä vaahdotaan ihan Hesarissa asti?

Sitten olikin jo traditioksi tulleen kylpytakkiselfien aika, mutta... missä kylpytakit?? 😮 'Not to worry' ohjeistin miestäni, joku muukin oli arvosteluissa maininnut että kylpytakit oli jouduttu pyytämään erikseen. Pyytäisin ne respasta kun menemme altaalle. 

Ja kattia kanssa! Illalla palattuamme Hernesaaresta missä olimme viettäneet iltaa mieheni ja Sepon kera Löylyssä, ilmoitin respaan ettei kylpytakkeja ole. Selvisi ettei niitä kuulukkaan olla, sillä me olemme VAIN standardihuoneessa, kylpytakit kuuluvat Superior-huoneista ylöspäin. Onko kylpytakki joku luxury item? 

Anteeksi vaan, mutta en ole vielä ollut yhdessäkään hotellissa aiemmin jossa on sauna- ja allasosasto, muttei kylpytakkeja, ihan joka luokan huoneessa, ja olen vieraillut aika monessa hotellissa. Nauratti, mutta sitäkin enemmän raivostutti tapa millä asia esitettiin. Mies sai standardihuoneen kuullostamaan vähintäänkin joltain siivouskopilta, itseasiassa mainitsin miehelleni että olemme kuin ne Titanikin alakansilla majoittuneet rahvaat, sillä erotuksella että evakuoinnin sattuessa olisimme ensimmäisten joukossa pihalla koska meidät rahvaat majoitettiin neljänteen kerrokseen. Tässä elokuvassa kävisi rikkaille huonosti.

Mielessäni kävi lompsia allasosastolle protestina ilkosillani, mutta mieheni mielestä se olisi ollut jokseenkin liioittelua, dunno why...

Allas oli mageee!! Vesi lämmintä ja koko allasalue oli ympäröity valtavilla ikkunoilla mistä näki koko Helsingin, ja jopa Espooseen saakka. Allas oli siis kuudennessatoista kerroksessa ja katoton. Ilma oli varsin viileä ja puuskainen joten en tullut käyttäneeksi tarjolla olevia aurinkotuoleja mutta puitteet siis jälleen kerran olivat huiput! Lepotuolien lisäksi löytyi asiakkaille myös juoma-automaatti josta sai kuplavettä. Samanlainen automaatti oli myös kuntosalin puolella.

Suihkutilat olivat modernit ja jälleen pystyit katselemaan maisemia sekä suihkussa että saunassa suurista ikkunoista.


Allasosaston vieressä oli kuntosali, jossa uudet modernit laitteet, ja kyllä, jälleen upeat maisemat!

Kyllä näitä maisemia katsellessa kelpaa polkea cross traineria, vai mitä?

Kuudennessatoista kerroksessa sijaitsee myös trendikäs Sky bar, jossa jälleen pääsee istumaan ja ihailemaan urbaanista Helsinkiä ylhäältä käsin. 


Baarissa soi mukava musiikki, ei mikään klubijumputus, vaan miellyttävä funkahtava musa, joka oli juuri oikealla volyymilla mahdollistaen seurustelun. 

Palvelu oli mielestäni aavistuksen hitaan oloista eikä henkilökunnalta juuri hymyjä herunut, kun taas alakerran baarissa henkilökunta oli reipasta, palvelualtista, tervehti iloisesti sekä tiskille tulijat että ohikulkijat, ja tarjosivatpa Sepolle herkkujakin ja kutsuivat koiratapahtumaan loppukesästä. 

Myös vastaanotossa oli päivällä ihan sairaan hyvä palvelu, etenkin pitkä ja komea herra suorastaan loisti palvelualttiudellaan ja tarttuvalla hymyllään. 


Aamiaishuoneessa oli myös reipas vastaanotto, joka sai kyllä kaikki tulijat hymyilemään. 

Aamiainen oli ok, mutta ei mitään erityistä. Leipä oli jo ensimmäisenä aamuna aavistuksen kuivunutta, lähtöpäivänä se oli jo niin kuivaa että tarkistin sen varalta homepilkuista.

Enkkuaamiainen oli keskivertoa parempi, mutta henkilökunta voisi välillä käydä sekoittelemassa niitä ettei niihin pääse kuivumaan ns. kuori, kuten papuihin pääsi... 





Hotellilta käveli Hernesaareen ja Löylyyn n. 20 minuutissa rantaa myöten, hotellin edestä ratikalla keskustaan alle 10 minuutissa. Melkein hotellin vierestä löytyy muuten myös koirapuisto, minkä löysin vasta lähtöaamuna. Välittömässä läheisyydessä on myös ruokakauppa jos haluaa ostaa vaikkapa piknik-eväät. 

Menemme hotelliin takuulla uudelleen koska visuaalisesti se on upea, ja veisimme sinne myös ulkomaalaiset ystävämme, mutta vinkkinä hotellin  'johdolle': maisemat eivät riitä; jos palvelu tökkii ja naapurihotellissa asiakkaan tarpeisiin vastataan paremmin, asiakas valitsee loppupeleissä sen naapurihotellin. Wow-factor jäi nyt saamatta, mutta ei vaatisi paljon aikaa eikä rahaa hioa tämä timantti täydelliseksi.

Be First to Post Comment !
Lähetä kommentti