3 X kuukauden kuva - Blogihaaste - Syyskuu

lokak. 22, 2023 2 comments

 


No huh huh. Lokakuun loppupuolella jo taas ollaan, ja syyskuuhun palaaminen tuotti vaikeuksia. 
Elämä rullaa samalla painolla, eikä oikeastaan mitään sen kummempia tapahdu, joista tulisi kiinnostavaa tekstiä. 

Olen ollut aika katkerana monesta asiasta. Kotimaani petti meidät monella tavalla, ja viimeaikaiset poliittiset päätökset saivat heittämään hanskat tiskiin. Pitäkää tunkkinne. Olen mielummin rutiköyhä jossain muualla kuin että annan 'maailman parhaan' sosiaaliturvan ja terveydenhuollon tuhota koko ihmisarvon ja terveyden Suomessa.

Anyway...sen kummemmin asiaa vatvomatta... 

1. Arkikuva


Siis kun eihän mulla edes ole kuvia tästä arjesta 😂. 

Olin iloinen kun saimme paketin Englannista. Peruskauraa, ajattelette, mutta ei täällä jumalan selän takana kuulkaas ihan heleposti saa Maybellinen meikkejä, täällä Avon, Oriflame jne on ne helpoimmin saatavat. Toiset myy itse, ja sitten tuolla kylillä on pikkuisia Avonkojuja, kaupungissa ihan Avon -kauppakin, mutta mä halusin Maybellineä. Ja sain. 

Halusin testata tuota uutta Maybellinen Falsies Surreal -mascaraa, ja se on niin paska kuin olla saattaa. Harja on niin paksu ettei sitä VOI saada ripsien tyviin sotkematta koko yläluomea. 

Jos sitä silleen hipaisee ripsien latvoihin, niin siitä saa pienen hyödyn sotkematta. Päätin käyttää ensin Sky Highn, pestä sitten sen harjan ja kokeilla tuota Surrealia SkyHighn harjalla. 

Mut niinku, kuinka monta kertaa pyörän voi keksiä uudelleen? 

Olisipa kiva joskus nähdä Maybellinen, tai Lorealin tai ihan minkä tahansa merkin KAIKKI ripsariharjat rivissä. Oldest to newest, niinkuin sellainen Maybelline ripsarimuseo :D ...ja oikeasti nähdä, tuntea ja testata, mikä ihan oikeasti on se paras. Veikkaan että se löytyy jostain ysärin klassikosta. Ja nähdä myös montako identtistä harjaa on myyty mullistavana uutena keksintönä vuosi vuoden jälkeen. Minähän siis rakastan Maybellineä. Olen testannut tavarataloissa työskennellessä vaikka mitä superkalliita merkkejä ja aina palannut Maybellineen. Tämä ei ole siis mikään dissausteksti. Mielestäni Maybellinellä on maailman paras markkinointitiimi. Kuinka he saivat mm koko maailman luulemaan että heidän huulirasva saa huulet suuremmaksi. Porukka ihan oikeasti Näki huulensa suurempina, tunsi kihelmöinnin, ja otti törröhuuliselfieitä ja -videoita someen, vaikka -rasvassa ei ollut mitään ainesta joka huulten suurenemisen tai kihelmöinnin olisi saanut aikaan. Katsoin sitä hypeä ihmeissäni. Testasin myös sen huulirasvan, mutta vain koska sain sen ilmaiseksi. Mutta niin. Seuraavaan kuvaan...

2. Kuukauden huippuhetki


Syyskuussa tehtiin pieni reissu Slanic Moldovaan. Sama reissu lukeutuu sekä parhaisiin hetkiin, ETTä Strömsöhetkiin. Koska osa reissusta meni pieleen, löysimme itsemme lopulta syömästä muualta missä oli tarkoitus, sekä myös Spasta muualta, ja oli kyllä ihana päästä saunomaan suomalaiseen löylysaunaan, sekä lillumaan suola- ja porealtaissa. 
Laitan siis kaksi kuvaa tähän kategoriaan.


Käytiin syömässä ihanassa traditionaalisessa romanialaisessa ravintolassa. Valitsimme molemmat paistettua ankkaa johon tuli kylkeen kasviksia ja mustikkasosetta. 

3. Ei mennyt niinkuin Strömsössä


Niin, kuvat ovat valheellisia, ja tämä oli täysin oma vikamme, no, ei ihan täysin, mutta mitä voi odottaa jos viimetingassa, alle 24h ennen sisäänkirjautumista, alkaa buukkailemaan suositulle alueelle hotellia. 

Tämä hotelli on bookingcomissa 4 tähden hotelli. Ensinnäkin, älä koskaan luota Romaniassa tähtiin majoituksissa. Koska Romaniassa ei ihan kamalasti seikkaile turistit ulkomailta, on arvostelut yleensä romanialaisilta. Yhtään dissaamatta, täytyy kysyä ' 4 tähteä verrattuna MIHIN'. 

Olen vieraillut Romaniassa monissa hotelleissa, yleensä 4*, ja itse lukisin niistä yhtä lukuunottamatta kaikki korkeintaan 2* hotelleiksi. Verrattuna hotelleihin Suomessa, Ruotsissa, Briteissä, Ranskassa... 

Mikä meni pieleen? 

1. Ensin sain ilmoituksen että maksun kanssa on ongelmia, mikä oli outoa, sillä rahaa oli, ja tarkistin myös varmennuksen. Lopulta hotellista sanottiin että nyt on ollut kaikilla ongelmia, voitte maksaa paikan päällä käteisellä. Pääsimme paikan päälle ja omistaja sanoo:saatiin viimein otettua tililtä se maksu. Booking-sivusto kuitenkin sanoi että majoitus on peruttu. No, ihan sama, meillä oli huone nyt... Tililtä oli otettu 2 leitä enemmän kuin piti. No, se on siis 40 senttiä, who cares... 

2. Alettiin kysyä suolahuoneesta. REspaneiti vastahakoisesti ohjasi meidät ULOS, avasi kylmän huoneen jossa oli penkkejä, seiniin oli liimattu jotain suolannäköistä. Ei ohjeistusta, sinne kai mentäisiin vaatteet päällä istumaan. Mitä se suola siellä kylmässä huoneessa tekee kenellekään?

3. Kysyttiin porealtaasta, ja saunasta... Siihenkin vastaus oli nuiva, siis joo, kyllä se tuolla kolmoskerroksessa on, huone XYZ, mutta siinä ei ole vettä. Sauna on valitettavasti rikki. 

4. Ok, syödään sitten illallinen... Hotellin sisustus oli barokkimainen, antiikkia ja kauniita kukkalaitteita, joten odotus oli korkealla... Alkoi arveluttaa kun ravintolassa oli vain yksi perhe syömässä. Ulkona eräs asiakas oli varoittanut ukkelia että ruoka on huonoa, mutta että NIIN huono, kuin se oli... Tilasin grillattua kalaa, en muista enää mitä kalaa, mutta yleensä se on mehukas ja täyteläinen... Kala oli kuin kengänpohja. Tilasin seuraksi parsakaalia... Se tulikin vetisenä mössömuusina. Ukkeli tilasi mustekalarapujotan juttua... se oli soppakulhollinen tomaattimurskaa jossa lilluin muutama merenelävä. 

Nukuttiin pienet päikkärit, päätettiin mennä uudelleen illalliselle eri paikkaan, ja päätettiin heti aamusta ajella lähistöllä olevaan Spahan. 

Kotiin tultuamme olin heti yhteydessä Bookingiin. Tällä taktiikalla hotelli saa pidettyä 4* arvostelut, koska peruuttaa varaukset Bookingissa ja ottaa rahat itse. Hän siis myös huijaa bookingia koska näin hänen ei tarvitse maksaa bookingin maksuja. 



Laitoin myös kortin onlineostorajat 1 leihin, sillä minua nyt vähän ahdistaa, että tuo omistajanainen, joka oli tosi dodgy muutenkin, on saanut siis mun korttinumeron JA cvv koodin. Olin elänyt siinä uskossa että koko varaussivuston juttu on siinä että korttitietoja ei tarvitse antaa suoraan majoittajalle, vaan booking hoitaisi koko maksuhomman. Näin on Airbnb:llä. Majoittaja ei koskaan saa itse asiakkaan korttitietoja. Mutta ilmeisesti bookingilla saa. 

Että semmoinen reissu, ja syyskuu.

Syyskuu ahdisti muutenkin. Jotenkin veetutti koko kuukauden 😂 Eikä lokakuu ole ollut paljon parempi.  Veikkaan että tammikuusta eteenpäin ei enää veetuta ihan niiin paljon. Sitä odotellessa

Kommentit

  1. Kiinnostava hotellikokemus. Jää varmasti mieleen ja muistoihin. Onneksi löytyi muitakin kokemuksia reissulla.

    VastaaPoista
  2. Hei Mare. Juu, erikoinen kokemus, joka jäi harmittamaan. Hotellilla olisi niin paljon potentiaalia joka on pilattu 'juosten kustu'-mentaliteetilla. Alueena Slanic Moldova on upea, ja talvella on laskettelukseskus ja ihan täynnä kaikki hotellit. Mukavaa marraskuuta sinulle!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

Social Media Buttons

Yhteydenottolomake

Mitä odottaa e-kirjalta

Kotigourmeeta VHH-reseptit e-kirja - kooste.

Jos seuraat minua sosiaalisessa mediassa, saatoit jo tietää e-kirjaprojektistan…

MEDIAKORTTI

Kotigourmeeta Media Kit by Hanna Visca