Some-tauko - havaintoja ja ratkaisuja

tammik. 9, 2020 0 comments
31.12.2019

Kohta kaksi vuorokautta takana. Ei ole ollut helppoa. Olen vaihtanut somen iltapäivälehtien nettisivuihin. Plärään niitä monta kertaa päivässä ja olen oikea tietopankki maailman turhista uutisista. Kun opin Iltalehdet ja -Sanomat ulkoa, siirryn Daily Mailiin. EI näin. Harjoitukset jatkukoon...

Olihan muuten herkullista hirvipaistia. Joululahjaksi saatu digitaalinen paistomittari varmisti aika täydellisen kypsyyden! 

Eilen vedin kalsarikännit, ihan silleen 'muisti pois' meiningillä. Tämä on täysin vastaan normaalikäytöstäni sillä yleisesti ottaen juomiseni ei ole  humalahakuista. Nyt lähti lapasesta. Luojan kiitos, minulla ei illasta ole kuvamuistoja  (eikä juuri muitakaan...). Mut hei! Jos olisin plärännyt instagramia, en olisi nostanut lasia niin tiheään 😂. 
Olenko vaihtamassa addiktion toiseen? 😨 No en nyt sentään...

Tänään ei tee mieli nostaa lasia, mutta kyllä mä pikkasen maistoin punaviiniä hirvipaistin kera ja skumpat kilistellään täällä kotona puolilta öin...

1.1.2020

Hyvää uutta vuotta kaikille lukijoilleni tasapuolisesti!
Luin tänään kirjan. Kannesta kanteen! 👏

4.1.2020

En meinaa päästä iltapäivälehtien pläräilystä. Ärsyttää. 
Tupakointini ei ole juuri vähentynyt myöskään... Tänään käytiin Sepon kanssa puolentoista tunnin metsälenkillä. Aivan upea sää. Muutama miinusaste, yöllä oli satanut rakeita, pieni pakkasen nipistys poskissa. En plärännyt sivustoja koko lenkin aikana. Kuvia tosin otin ja mietin miten mukava olisi niitä jakaa somekanaviin 😂



Tein sushia, ja sain vaihteeksi hyviä kuvia, kiitos aurinkoisen luonnonvalon! 
Päätin julkaista reseptin samantien... 




8.1.2020

Katkaisin eilen tauon. Alunperin oli tarkoitus vain etsiä eräs ihminen jolle minun tuli laittaa viestiä liittyen erikoiseen tapahtumaan joka sattui joulun alla; 

Saimme nimittäin paketin perheeltämme Englannista, mutta sen lisäksi että sieltä oli varastettu 20kg edestä herkkuja, sieltä löytyi paketti joka ei kuulunut meille, siis sieltä meille osoitetun paketin sisältä!? Se sisälsi Body Shopin kosmetiikkaa. Laatikossa oli myös runsaasti purkuroskaa mm. kengistä sekä tyhjä Calvin Klein-bokseripaketti (mitä perheemme ei myöskään meille lähettänyt). Luin firman fb-sivuilta useita palautteita kadonneista Nike-lenkkaripaketeista sekä muista mystisesti kadonneista paketeista. Meidän kolmesta paketista vain yksi tuli perille ongelmitta, yksi jäi Hollantiin "damaged", ja tämä yksi sisälsi vain muutaman meille lähetetyn tuotteen, loput oli roskaa ja roskien seassa tämän naisen avattu paketti. 

Minulla meni muutama päivä edes huomata että pahvien seassa oli hänen seurantakoodinsa ja nimensä. Otin häneen yhteyttä vasta eilen, sillä halusimme ensin yrittää selvittää mitä meidän tavaroille tapahtui, ja kuullostella mitä firmalla olisi sanottavaa. En halunnut heille edes sanoa tuotteista mitkä paketissani oli, sillä en halunnut heidän saavan mahdollisuutta varastaa niitä uudelleen. Firma ei ole ollut avulias missään muodossa. 

Meidän paketit sisälsivät "vain" ruokaa, joten minua ei suuremmin sureta, mutta menetin useat yöunet miettiessä että jonkun joulu on pilalla kun minulla on heidän joululahja. Nainen kuitenkin kertoi minulle saaneensa jo uudet tuotteet sillä hän on Body Shopin kotimyyjä, mutta vasta kolmannella kertaa, kaksi pakettia firma oli kadottanut (ja minulla siis vain osa hänelle kuuluvista tuotteista). Eli onneksi nämä eivät siis kuuluneet kenenkään kuusen alle. 

Hän aikoi olla yhteydessä omaan asiakaspalveluunsa, mutta totesi että luultavasti saan pitää tuotteet sillä hässäkkä ja uudelleen lähetyksen hinta ei ole sen arvoista, sitä paitsi niin hän, kuin Body shopkin saa korvauksen kadonneista tuotteista. Minulla on vain murto-osa tuotteista jotka paketissa oli alunperin mikä vaikeuttaisi korvausjupakkaa entisestään. 

Jos näin "onnellisesti" minulle käy että saan nämä tuotteet pitää, lupasin niistä kirjoittaa blogiini. 

Sain kuulla myös kommentteja ettei minun tulisi hiiskua minulle kuulumattomista tavaroista kenellekään 'kun eihän kukaan voi tietää kun ne oli sulle osoitetun paketin sisällä'. 
Totta. Kukaan ei olisi saanut tietää. Paitsi minä, ukkeli ja hänen perheensä joita ehdimme vuolaasti kiittää upeasta kosmetiikkalahjastani ja kuulla heidän hölmistynyt vastauksensa '...kun me ei lähetetty mitään kosmetiikkaa...'  

Luultavasti karma olisi hoitanut asian niin että olisin saanut voiteista ja maskeista nokkosihottuman tai jonkun muun valtavan allergisen reaktion ja ollut naama ruvella seuraavat kuusi vuotta 😁

Honesty is the best policy. Minä todella uskon tähän. 

AAANYWAY... (KÄÄK! aika meni umpeen, jatkamme huomenna) 😁

9.1.2020

Saatuani yhteyden tähän ihanaan rouvaan, päätin että palaan sosiaaliseen mediaan, MUTTA rajoituksin. Tein itselleni viikkoaikataulun, missä on jokaiselle päivälle omat hommansa, ja rajattu someaika. Asensin myös puhelimeen rajoitukset siltä varalta että yritän huijata. 


Mustikoiden värjäämät kumpparit ovat saaneet kyytiä lenkeillä... 

So far, se on toiminut. En ole lojunut sohvalla jokaista vapaata hetkeä, ja olen jättänyt turhat aivottomat  tv-ohjelmatkin poissa päiväjärjestyksestä. Tästä nauttii niin Seppo, ukkeli, koti kuin minäkin. Olen myös opetellut lenkkeilemään kaivamatta puhelinta taskusta edes kuvausta varten ja keskittymään lenkkeilyyn raikkaassa ilmassa.

Kävin myös sunnuntaina kirjastossa; lainasin 4 kirjaa joista olen jo lukenut 3,5. 


Yksi ihan erityinen havainto oli positiivinen: 


Luulin että Instagram-seuraajat kaikkoavat jos en päivittäin jaa siellä jotain. Päinvastoin, taukoni aikana sain 11 uutta seuraajaa. Se on enemmän kuin monena viikkona jolloin olen jakanut lähes päivittäin jotain vain jakamisen vuoksi. 



Tauon aikana suunnittelin myös tulevia reseptejä ja tein luonnoksia, joten nyt uudella tarmolla keskitymme olennaiseen ja opettelemme käyttämään aikaamme tärkeisiin asioihin!

Lue myös postaus lähtötilanteesta TÄÄLTÄ

Ihanaa uutta vuotta sinulle!




Kommentit

Related Posts

{{posts[0].title}}

{{posts[0].date}} {{posts[0].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[1].title}}

{{posts[1].date}} {{posts[1].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[2].title}}

{{posts[2].date}} {{posts[2].commentsNum}} {{messages_comments}}

{{posts[3].title}}

{{posts[3].date}} {{posts[3].commentsNum}} {{messages_comments}}

Social Media Buttons

Yhteydenottolomake

Mitä odottaa e-kirjalta

Kotigourmeeta VHH-reseptit e-kirja - kooste.

Jos seuraat minua sosiaalisessa mediassa, saatoit jo tietää e-kirjaprojektistan…

MEDIAKORTTI

Kotigourmeeta Media Kit by Hanna Visca